Köpvillkor.

 

Dessa köpvillkor gäller när du handlar reservdelar i Inreda Bad & Interiörs webbshop.

 

Köp
Genom att bekräfta köpet godkänner du Inreda Bad & Interiörs köpvillkor. När du bekräftat ditt köp skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit i kassan. Vi rekommenderar att du skriver ut din orderbekräftelse. Om felaktigheter i pris och leveranstid eller andra omständigheter skulle infinna sig förbehåller sig Inreda Bad & Interiör rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen kontaktar vi dig och informerar om detta. Du har då din fulla rätt att antingen ändra eller annullera din beställning. Ev. frågor kring din order hänvisar vi till vår kundtjänst. Inreda Bad & Interiör förbehåller sig rätten att neka en order. Inreda Bad & Interiör.se ingår ej avtal med personer som inte är myndiga (18 år).


Priser
Priserna är angivna i svenska kronor. Priserna som anges är alltid inklusive moms. Eventuella fraktavgifter tillkommer i kassan innan du bekräftar ditt köp. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel. Vid prisjusteringar på lagd beställning informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning.

Betalning

Betalning sker med betalkort Visa eller MasterCard genom Payson - säkra nätbetalningar.

 

Leverans
Beroende på typ av vara kan leveranstid och leveranssätt skilja sig åt. Leveranstiden anges i kassan med undantag för en del beställningsvaror som vi ej vid ordertillfälllet kan ange leveranstid för. Då leveranstiden är längre än 3 - 5 arbetsdagar kommer kundtjänst att kontakta dig. Du kommer att bli aviserad av speditören i god tid till den e-postadress du har angivit. Leverans sker helgfria vardagar dagtid om godset levereras till din leveransadress. Om du inte har möjlighet att ta emot leveransen hemma kan du avtala med speditören att du själv hämtar godset på terminalen. Mindre paket levereras till närmsta utlämningsställe. Vid betydande leveransförseningar har du rätt att häva köpet. Inreda Bad & Interiör förbehåller sig rätten till friskrivning från all ersättning till konsument gällande leveransförseningar.

För alla leveranser gäller transport fram till adressen på körbar väg lossat gatan. Speditören bär inte upp gods i lägenhetshus eller dylikt, utan levererar till porten. Kunden ansvarar själv för att transportera godset från porten och upp till lägenheten. Vid avlastning måste varorna inspekteras av mottagare samt kvitteras. Speditören ställer ej av gods utan kvittens av kund eller annan ansvarig mottagare. Synliga skador på godset, emballage eller avsaknad av kolli skall skriftligen noteras på fraktsedeln av både chaufför och dig direkt vid mottagandet. Skadan/avsaknaden anmäls därefter av dig till Inreda Bad & Interiörs kundtjänst. Dolda skador ska rapporteras inom 7 dagar. Dokumentera skadorna med foto. Spara skadat gods tills du har fått din ersättningsleverans. Görs en överenskommelse med transportören att godset får levereras utan att du är hemma övergår ansvaret för varorna på dig och du äger ej rätt till ersättning eller skadestånd.

Ångerrätt
Din ångerrätt gäller under 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Varorna ska returneras senast 30 dagar efter det att du har mottagit beställningen. Produkten ska återlämnas oanvänd och i samma skick som när den köptes, emballaget får ej vara skadat.

Om du väljer att frånträda ett köp som ingåtts via Inreda Bad & Interiörs webbshop står du själv för kostnaden för att returnera varan/varorna. Inreda Bad & Interiör betalar normalt tillbaka köpeskillingen inom 30 dagar.

Reklamation
Om det är fel på en produkt som du köpt hos oss kan du reklamera den. Kontakta kundtjänst och ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig. 

Enligt konsumentköplagen har du tre år på dig att reklamera ett ursprungligt fel på en vara. Varan kan bara reklameras om felet är ursprungligt, såsom fabrikationsfel eller något annat fel som varan hade innan du fick den. Undantag kan göras för fel som man inte rimligen kan hävda har funnits redan vid köpet. Exempelvis fel som beror på olyckshändelser, vanvård, onormal användning eller fel som du själv orsakat. Vid reklamation av en vara gör vi alltid en enskild bedömning av hur den ska hanteras. Vanligast är att varan repareras men den kan även i vissa fall bytas mot en vara eller så kan avdrag göras på priset. Endast i undantagsfall går köpet tillbaka.

Återbetalningar
I de fall återbetalningar är aktuella så görs detta i första hand genom återinsättning till ett av dig angivet bankkonto. Återbetalningen sker inom några dagar från det att ärendet som orsakar återbetalningen är avslutat.

Falska beställningar
Vid upptäckten av eventuella falska beställningar eller andra bedrägeriförsök så kommer ärendet att polisanmälas. 

Sekretess
När du klickar på beställ vid beställning från vår webbshop eller när du anmäler dig som kund hos Inreda Bad & Interiör godkänner du att vi lagrar de uppgifter vi behöver för att kunna fullfölja din beställning. Du har rätt att ta del av dina personuppgifter som finns registrerade hos oss. Om de registrerade uppgifterna är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas.
Inreda Bad & Interiörs organisationsnummer: 556684-2208